ペリカン英語日記

英語ペラペラじゃない私と日本語ペラペラな英語人との国際結婚。英語力アップの為に日々ゆる〜く勉強中。そんな毎日の中、耳にする英単語やイディオムを書き留めておきます。

『日にち』と『曜日』の聞き方を(今更ながら)おさらいだよ😅。

先日、公園で久しぶりにRose 🌹 に会いました😊。

 

Me: Hi, Rose!! How are you doing? So good to see you!! 

Rose: I know! It’s been a long time.

Me: Too long!

Rose: How was the trip to Japan? Did you have a good time with your family?

Me: Ha ha ha. Too many dramas.

Rose: I can’t stay here long. I have to go to Yoga class soon but we need to catch up. Are you free next Tuesday?

Me: Next Tuesday... I have an appointment with the Gas company next week. What day is that? 

Rose: Tuesday.

 

来週の火曜日が30日なら、ガス屋さんが家に点検に来る日で、その日ならば会うのは無理。私は『来週の火曜日は何日?』って聞きたかった(聞いたつもり)んだけど…😅。

 

日にちと曜日の聞き方をおさらいせねばだよ。

 

〔日にちの聞き方〕

今日は何にちですか?

“What is the date today?” 

“What is today’s date?”

“What date is it today?”

 

〔曜日の聞き方〕

今日は何曜日ですか?

“What day is today?”

“What day is it today?”

 

と言う事で、私はRose に

“What date is next Tuesday?” “What date is that?”

と聞けば良かったかな😊。